کارخانه شیلنگ رادیاتور تیبا

شیلنگ رادیاتور تیبا و شیلنگ شیر نشان، توسط کارخانه های معتبر و صاحب نامی در کشورمان در حال تولید است، که ضمن داشتن بالاترین سطح از کیفیت، مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید و با قیمتی مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. در کارخانه تولید انواع شیلنگ رادیاتور خودرو، محصولات متنوعی برای مدل های گوناگون خودرو مانند شلنگ رادیاتور پراید، شیلنگ رادیاتور ۲۰۷، شلنگ رادیاتور سمند و… تولید می شوند.

کارخانه شیلنگ رادیاتور تیبا

اطلاعاتی مهم درباره شیلنگ رادیاتور

اطلاعاتی مهم درباره شیلنگ رادیاتور خودروهای سبک و سواری و یا سنگین و باربری، از قسمت های مختلفی ساخته شده اند که بدون شک می توان رادیاتور را به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای آن دانست. رادیاتور در حقیقت مخزن آب خودرو است، که وظیفه خنک کردن موتور و دیگر قطعات داخلی را برعهده داشته و همواره، در آن حجم مشخصی از آب وجود دارد. شیلنگ رادیاتورريال اصلی ترین قطعه در ارتباط با رادیاتور است که همواره باید سلامت آن مورد بررسی قرار بگیرد.

در مجموع، 4 شیلنگ به رادیاتور راه دارد که یکی از بالا و دیگری از پایین به رادیاتور متصل می شود. دو شیلنگ دیگر هم، یکی مخصوص ورودی آب رادیاتور و دیگری مخصوص خروجی این آب است. در حقیقت زمانی که در فصول سرد سال، قصد گرم کردن داخل کابین خودرو را داشته باشید، رادیاتور و شیلنگ های متصل به آن در نقش بخاری عمل کرده و گرمای موتور را دریافت و بخشی از انرژی حرارتی را به داخل کابین هدایت می کنند.

شیلنگ ورودی آب به رادیاتور، همیشه در معرض دمای بسیار بالا قرار دارد و به همین دلیل است که باید از مواد اولیه مرغوب و درجه یک ساخته شده باشد؛ در غیر این صورت، خیلی زود دچار فرسودگی و از دست دادن کیفیت و کارایی اولیه خواهد شد. استفاده از لاستیک مقاوم برای ساخت شیلنگ آب رادیاتور، متداول تر است. زیرا، لاستیک مقاومت خیلی خوبی در برابر دمای خیلی بالا و یا پایین دارد.

یکی از شایع ترین عوامل خرابی شیلنگ رادیاتور، درپوش معیوب رادیاتور و خلاء به وجود آمده در این ناحیه است. اگر هرگونه پارگی و یا نقصی در شیلنگ رادیاتور به وقوع بپیوندد، نخستین قطعه ای که در معرض خرابی جدی قرار می گیرد، موتور خودرو است. تعمیر و یا حتی در مواردی تعویض موتور، کاری بسیار هزینه بر خواهد بود. به همین دلیل باید با استفاده از یک شیلنگ مرغوب و بازدید دوره ای از آن، می توان موتور خودرو را در وضعیت ایمن قرار داد.

آشنایی با مراحل تولید شیلنگ رادیاتور

آشنایی با مراحل تولید شیلنگ رادیاتور همانطور که در بالا گفته شد، بهترین ماده اولیه برای تولید شیلنگ رادیاتور، لاستیک است. لاستیک از مواد مصنوعی و نیمه مصنوعی پلاستیکی، که تحت فرآیند پلیمریزاسیون قرار گرفته اند، تولید می شود. زمانی که این مواد اولیه از بازار خریداری شد، به قسمت انبار کارخانه تولیدکننده انواع شیلنگ های لاستیکی خودرو منتقل می شود و تحت بازرسی و کنترل کیفیت قرار خواهد گرفت.

موادی که آزمایشات مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، به سالن تولید که در اصطلاح کامپاندینگ نام دارد، ارسال خواهند شد. در این سالن دستگاه ها و تجهیزات متعددی وجود دارد که تحت شرایطی کاملا خاص و از پیش تعیین شده، مواد را مورد پرسکاری قرار می دهند. دمای پرس، مدت زمان پخت، فشار و وزن مورد نیاز برای تولید قطعات در این مرحله توسط مهندسین زبده، تعیین و برنامه ریزی می شوند.

با توجه به تنوع محصولات و تفاوت هایی که در شیلنگ بالا و پایین رادیاتور وجود دارد، برای هر کدام قالب های ریخته گری متفاوتی استفاده می شود. محصول تولید شده بار دیگر مورد آزمایش های کنترل کیفیت قرار گرفته و پس از عبور موفقیت آمیز از این مرحله، به واحد بسته بندی ارسال می شود. شیلنگ های رادیاتور برای هر مدل از خودرو، جداگانه طراحی و تولید خواهند شد.

شلنگ رادیاتور پراید با شیلنگ رادیاتور ۲۰۷، شیلنگ رادیاتور سمند و… متفاوت است. در زمان خرید شیلنگ رادیاتور باید علاوه بر مشخص کردن مدل خودرو، حتما نوع شیلنگ که بالا یا پایین مد نظر است را هم به فروشنده اعلام کنید.

بررسی طول عمر شیلنگ های رادیاتور

بررسی طول عمر شیلنگ های رادیاتور شیلنگ های رادیاتور، قطعاتی قابل رویت هستند و می توان با بالا زدن کاپوت خودرو به راحتی آن ها را مشاهده و مورد بازرسی قرار داد. شیلنگ های این بخش، از سیستم خنک کننده معمولا چندین سال عمر می کنند، اما نباید فراموش کرد هر چقدر شیلنگ قدیمی تر و مستهلک تر باشد، امکان فرسایش و نشتی بالاتری خواهد داشت.

شیلنگ های رادیاتور، در معرض گرمای زیادی قرار داشته و به دلیل مجاورت دائم با کولانت داغ، امکان فرسوده شدن آن ها بیشتر است. اگر بازدید دوره ای از شیلنگ انجام بگیرد، خیلی زود خرابی یا نقص در آن ها تشخیص داده می شود و تعویض خواهند شد. این کار از آن جهت اهمیت دارد که شینگ معیوب، نمی تواند وظیفه خود را که خنک کردن موتور است به درستی انجام دهد.

در این صورت حرارت موتور افزایش یافته و در معرض خرابی قرار می گیرد. شیلنگ های رادیاتور تا زمانی که دچار ترک خوردگی یا شکاف نشده باشند، در انتهای آن ها هیچ برآمدگی و یا تورمی مشاهده نشود، قابل استفاده هستند. به این ترتیب انواع شیلنگ های رادیاتور نهایتا تا 10 سال قابل استفاده خواهند بود. مواد لاستیکی استفاده شده برای ساخت این شیلنگ ها امکان استفاده چندین ساله را از آن ها می دهند.

نگهداری از سیستم خنک کننده خودرو، دارای بخش های مرتبط با یکدیگر بوده و عملکرد صحیح ترموستات، تسمه ها و… هر کدام نقش تاثیرگذاری بر طول عمر شیلنگ های رادیاتور دارند. توصیه می شود هر دو سال یک بار، تمامی اجزای سیستم خنک کننده، یک بار مورد بررسی کامل قرار بگیرند. به عنوان مثال، بررسی درب رادیاتور برای اطمینان از بالا نبودن سطح فشار، بررسی ترموستات برای اطمینان از باز و بسته شدن درست و… در این بازدیدهای دوره ای لحاظ شود.

سفارش خرید شیلنگ رادیاتور تیبا

سفارش خرید شیلنگ رادیاتور تیبا برای سفارش خرید شیلنگ رادیاتور تیبا و شیلنگ شیر اهرمی، می توان به مرجع فروش قطعات اصل خودرو مراجعه و با توجه به مدل، تیپ و سال ساخت خودرو اقدام به خرید بهترین نمونه کرد. به دلیل اهمیت بالای شیلنگ رادیاتور، در کارکرد صحیح موتور خودرو، حتما از کالای اصل که توسط کارخانه های مجاز و خوشنام این حوزه تولید شده است، استفاده کنید. قطعات اصل، دارای گارانتی معتبر بوده و در صورت داشتن هرگونه عیب و نقصی، قابل عودت به فروشنده هستند.

کارخانه شیلنگ رادیاتور تیبا، که گواهی استاندارد برای تمامی محصولات تولیدی دریافت کرده است، بهترین مرجع برای خرید این قطعه بوده و با سفارش مستقیم کالا می توان اطمینان داشت با قیمت واقعی به دست مصرف کننده می رسد.