قیمت خرید شیلنگ سوخت پراید

تعویض شیلنگ سوخت پراید از سری خدمات مکانیکی خودرو است که با مشاهده ایراد در نحوه عملکرد این قطعه با رعایت مراحل و اصول جابه‌ جایی انجام می‌ شود. لوله پلاستیکی یا فلزی شیلنگ بنزین پراید وظیفه‌ رساندن بنزین به سیستم سوخت رسانی خودرو را دارد. ایجاد نشتی و پارگی در شیلنگ بنزین با حس کردن بوی بنزین و یا جاری شدن بنزین در زیر خودرو مشخص می شود.

قیمت خرید شیلنگ سوخت پراید

توضیحاتی درباره شیلنگ بنزین

توضیحاتی درباره شیلنگ بنزین شیلنگ بنزین و شلنگ پلاستیکی توالت ممکن است در اثر فرسودگی و دیگر عوامل دچار صدمه و پارگی شود. از آنجایی که محل قرارگیری شیلنگ بنزین در انواع خودرو‌ها متفاوت است برای انجام این کار بهتر است از افراد متخصص و تعمیرکاران ماهر در این زمینه کمک بخواهید. شیلنگی که وظیفه سوخت رسانی خودرو را دارد، شیلنگ بنزین نامیده می‌شود. عملکرد شیلنگ بنزین به این شکل است که سوخت موجود در باک ماشین را به سیستم سوخت رسانی خودرو انتقال و بعنوان یک رابط تغذیه‌ خودرو برای شروع حرکت عمل می‌ کند. دقت کنید مشاهده نشتی بنزین در زیر خودرو همیشه نشانه معیوب شدن شیلنگ بنزین پراید نبوده، گاها با یک هواگیری در لوله انتقال بنزین این اشکال رفع می‌ شود. بنابراین بهترین کار در هنگام مشاهده این موارد مراجعه به مکانیکی‌ های تخصصی در این حوزه است.

بعضی از اشکالاتی که برای خودرو ایجاد می‌ شوند ممکن است با چشم مشاهده نشوند و بعد از مدتی با نشانه‌های غیر طبیعی مواجه شوید که نشانه وجود خرابی در سیستم خودرو است. اما اشکالاتی هم هستند که می‌ توانید آنها را تشخیص دهید. پارگی شیلنگ خودرو، یکی از همین اشکالات است.

تعویض شیلنگ بنزین پراید تا حدودی آسان است و با داشتن سر رشته و دانش کافی با طی مراحلی می‌توانید این کار را بطور مستقل انجام دهید.

برای تعویض شیلنگ با استفاده از چراغ قوه وضعیت ساختاری شیلنگ بنزین و نحوه ایجاد زدگی و پارگی بر دیواره این قطعه را بررسی کنید.

لیست ابزار لازم برای تعویض شیلنگ بنزین پراید: قطعه شیلنگ بنزین جدید برای تعویض، پیچ گوشتی برای جدا کردن این قطعه از محل نصب، چراغ قوه، شیلنگ بنزین و وضعیت این قطعه. جک برای بالا بردن خودرو، دستکش ایمنی، منبعی برای جابجائی بنزین باک و شیلنگ بنزین، انبردست و سیم چین

از انواع دیگر شیلنگ های استفاده شده در خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وظیفه شیلنگ هیدرولیک پراید انتقال مایعات و سیستم کمکی برای سهولت چرخش فرمان است.

شیلنگ پراید کاربراتور، مصرف سوخت را کم می کند، منجر به افزایش قدرت موتور خواهد شد و سبب می شوند که خودرو بلافاصله با استارت زدن در هر دمایی روشن شود.

وظیفه اصلی شیلنگ رادیاتور پراید، انتقال مایع سیستم خنک کننده به رادیاتور است.

بررسی انواع شیلنگ های بنزین

شیلنگی که برای سوخت رسانی خودرو استفاده می‌شود، دارای انواع و جنس مختلفی هستند. شیلنگ‌های لاستیکی، شیلنگ‌های فیبر کربن و شیلنگ‌های آلومینیوم از انواع پر کاربرد این قطعه در اتومبیل‌های مختلف است. نوع لاستیکی این سبک شلنگ‌ ها بیشتر در خودرو‌های قدیمی و دیزلی کاربرد دارد و تعویض آن نسبت به دیگر شیلنگ‌های بنزین آسان تر است. شیلنگ‌های فیبر کربن با قابلیت تحمل فشار بالا و در دسترس بودن از پر کاربردترین نوع شیلنگ بنزین در خودرو‌های امروزی است.

شیلنگ‌های آلومینیومی به دلیل جنس فلزی از مقاومت بالایی برخوردارند، اما در هنگام پیچ و تاب محدودیت دارند. این قطعات در خودروهای قدیمی و جدید استفاده می شود. شیلنگ‌های آلومنیومی در صورت گرم شدن باعث بخار بنزین می‌شوند.

عوامل موثر بر کیفیت شیلنگ بنزین

عوامل موثر بر کیفیت شیلنگ بنزین تشخیص به موقع خرابی و ایجاد زدگی در شیلنگ بنزین انواع خودرو و تعویض شیلنگ انژکتور پراید بنزین در زمان مناسب از بروز اشکالات وابسته به این قطعات پیشگیری می‌کند. خرابی شیلنگ بنزین غالبا با علائمی مانند افزایش دفعات بنزین زدن، استشمام مداوم بوی بنزین در کابین خودرو و مشاهده رد بنزین در قسمت زیرین خودرو همراه است. با دیدن این علائم حتما برای چکاب کلی باک بنزین و شیلنگ بنزین به یک مکانیکی متخصص مراجعه و در صورت اطمینان از خرابی این قطعه شیلنگ بنزین را تعویض نمایید.

یکی از علامت‌های مشخص برای تشخیص خرابی در شلنگ انتقال بنزين پرايد، ترک خوردگی در بخش بیرونی و قابل مشاهده این شلنگ است. هر چقدر این ترک‌ها عمیق‌تر و با زیادتر باشند یعنی شیلنگ شما پوسیده‌تر و شکننده‌تر شده است. در این شرایط بهترین و مطمئن‌ترین راه حل این است که باید هر چه سریعتر نسبت به تعویض این قطعه لاستیکی اقدام نمایید. علامت دیگر قابل مشاهده برای تشخیص خرابی شلنگ انتقال بنزين پرايد، باد کردگی یا ورم کردگی نامتوازن روی سطح آن است. یکی دیگر از علائم خرابی پوسته پوسته شدن آن یا دوپوست شدن این شیلنگ است.

بارزترین تاثیر خرابی شلنگ انتقال بنزين با توجه به حساسیت و موقعیت مهم و این شیلنگ در خودرو هدررفتن سوخت و آتش گرفتن خودرو است. اگر شلنگ انتقال بنزين پرايد از مواد اولیه NBR تهیه شده باشد عموما دارای سطحی شفاف و صیقلی است. از نشانه های دیگر کیفیت این شیلنگ لاستیکی این است که روی سطح آن خال زدگی نیست و دوپوست هم نیست. دوپوست شدن در اصل به این معنی است که شیلنگ کیفیت لازم را ندارد و به سرعت کهنه و فرسوده می شود. نکته قابل توجه برای تشخیص شیلنگ خوب از بد، بو کردن آن است. اصولا شیلنگهای لاستیکی اگر از مواد باکیفیت ساخته شده باشد بوی شیرین می‌دهند.

استحکام و مقاومت شیلنگ: شیلنگ‌ها بسته به مکان‌های نصبی، دارای مقاومتهای مختلفی هستند. در شیلنگ باک انژکتور به دلیل فشار‌های تحمیلی امکان پاره شدن یا ترک خوردن وجود دارد. این شیلنگ‌ها دارای انعطاف پذیر بوده و به راحتی پیج و تاب نمی‌خورند یا خم نمی‌شوند. و البته خاصیت ارتجاعی دارد و اگر در مسیری دچار مشکل شود، به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

تاریخ مصرف: بر روی شیلنگ‌های سوخت، تاریخ تولید و تاریخ انقضا درج شده است که نشان دهنده این است که شما در یک تاریخ معین می‌توانید از این محصول استفاده کنید و بعد از این مدت، شروع به فرسایش کرده و کیفیت خود را از دست خواهد داد.

ضریب اصطکاک: در چنین مواقعی استفاده از شیلنگ‌هایی که ضزیب اصطکاک پایین‌تری دارند، بهتر است. زیرا گردش سیال در آن‌ها آسان تر انجام می شود. فشار: تحمل فشارهای تحمیلی از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در انتخاب شیلنگ است. در کل مقاومت شیلنگ‌ها باید از فشارهای تحمیلی بر آنها بیشتر باشد. در غیر اینصورت به مرور زمان مقاومت آنها کم شده و اجزای آن از هم گیسخته و جدا می‌شوند. البته اگر مقاومت آن در فشار بسیار بیشتر از مقدار وارد شده باشد، عملا کار بیهوده انجام شده و با هزینه اضافه است.

دما: در خرید و تهیه شیلنگ‌های خودرو، دما یکی از مهم ترین پارامترهای انتخاب می باشد. بعضی از آنها به دلیل مکان قرار گیری و شدت حرکت سیالات گرم می‌شوند. بنابراین طبیعی است که نوع ساخت و مواد اولیه آنها مختلف باشد و مستحکم تر ساخته شوند.

بررسی تفاوت بین شیلنگ بنزین فلزی با پلاستیکی

شیلنگ لاستیکی با توجه به حساسیت و موقعیت مهمی که در خودرو پراید دارد باید از مواد اولیه بسیار با کیفیت یا NBR که مخصوص انتقال سوخت یا روغن هستند تولید شود. NBR مخفف کلمات Nitrile Butadiene Rubber است. NBR نتیجه پلیمریزاسیون دمای پایین منومرهای ACN | Acrylonitrile و Butadiene است. مقاومت بینظیر این نوع لاستیک در برابر روغن‌ها باعث استفاده گسترده از آن در تولید قطعات خودرویی مثل انواع واشر، اورینگ، شلنگ شده است. الاستومرهای NBR تجاری حاوی بوتادین و آکریلو نیتریل با درصدهای ۸۲ به ۱۸ تا ۵۰ به ۵۰ است.

میزان آکریلو نیتریل سهم مهم و تعیین کننده‌ای در ویژگیهای قطعات تولیدی دارد. درصد منومر ACN باتوجه به قطبیت آن ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر روغن، حلال و بنزین، انعطاف پذیری در دمای کم و مقاومت در برابر سایش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افزایش درصد منومر ACN، مقاومت بهتری در برابر حلال ها، روغن و سایش را فراهم می‌کند و کاهش آن، مانایی فشاری، انعطاف‌پذیری در دمای پایین و رزیلیانس را بهبود می‌دهد. طول عمر شلنگ انتقال بنزين پرايد با در نظر گرفتن تولید به کمک مواد اولیه NBR حدودا 3 تا 4 سال است.

با توجه به پرپیچ و خم بودن مسیر سوخت رسانی، گاهی استفاده از این نوع شلنگ با محدودیت روبرو می‌شود. از طرفی هم با داغ شدن این شلنگ‌های فلزی، مقداری از بنزین بخار خواهد شد. یکی از متداول­‌ترین سوال­هایی که مطرح است، این است که در چه مواردی باید از شیلنگ استفاده نمائیم. لوله پلاستیکی یا فلزی در خیلی از موارد می­ تواند پاسخگوی نیاز ما باشد. زمانی که از نظر فضا محدودیتی نداریم و معمولا مسیر مورد نظر پیچ و خم زیادی ندارد می­‌توانیم از لوله استفاده نمائیم اما در صورتی که زانوی زیادی در مسیر استفاده شود، تلفات به شدت بالا می رود و استفاده از لوله توجیه ندارد.

در یک سیستم هیدرولیک مخصوصا سیستم هیدرولیک یک جایگاه به علت قطع و وصل­‌های مستمر، امواج فشاری (ضربه قوچ) زیادی به سیستم وارد می‌­شود. بنابراین اگر از لوله فلزی استفاده گردد به علت انعطاف کم، به مرور خستگی پیش می ­آید و لوله شکسته می شود. اما شیلنگ با خاصیت ارتجاعی بالا به صورت ضربه ­گیر عمل می کند و امواج فشاری ایجاد شده در سیستم را خنثی می­‌کند.

شیلنگ باک انژکتور از یک شیلنگ بزرگ و نسبتا کلفت با سه شیلنگ نازک تر تشکیل شده است. یکی از آن‌ها متصل کننده دهانه یا ورودی سوخت رسانی به باک خودرو است. سه شیلنگ دیگر هم به منظور تخلیه هوای سوخت مشخص شده اند. شیلنگ بنزین به عنوان یک مسیر ارتباطی بین باک و موتور خودرو عمل می‌کند. البته محل قرار گیری این قطعه در خودروهای قدیمی‌ و جدید فرق دارد. شیلنگ‌های بنزین در سه مدل با جنس‌های متفاوت تولید می‌شوند. در صورتیکه شیلنگ باک چهارگانه فقط از یک نوع ماده با نام NBR تولید و تهیه می‌شود.

سفارش شیلنگ سوخت پراید

سفارش شیلنگ سوخت پراید شلنگ باک خودرو یکی از قطعات یدکی مهم خودرو است، که به شلنگ چهارگانه باک هم معروف است. این قطعه بین محل سوخت‌ گیری و باک بنزین خودرو قرار دارد و وظیفه اصلی آن انتقال بنزین، از طریق مجرای لوله ای شکل است، که در انتقال سوخت خودرو به باک نقش مهمی دارد. از آنجا که شلنگ باک همیشه در مجاورت با بنزین قرار دارد، باید در برابر خشکی و خوردگی استحکام داشته باشد. به همین دلیل از لاستیک مخصوص و مقاوم تولید می‎‌شود. در این مجموعه، یک عدد شلنگ اصلی و سه شلنگ فرعی است که شلنگ ‌های فرعی، برای خالی کردن هوای اضافی باک خودرو هنگام سوخت‌ گیری به کار می رود.

بعد از تعویض قطعه باید، از عدم نشتی یا ایجاد بوی بنزین در محل نصب مطمئن شد تا، از هر نوع حادثه جلوگیری شود. مجموعه شلنگ باک پراید با کیفیت مطلوب و بسته بندی مناسب در بازار عرضه می‌شود. شرکتهای بازرگانی که خود شامل چندین برند هستند، دارای تاییدیه‌های مختلف و گواهی نامه ISO و استانداردها هستند. این شرکت ها با تمام توان خود و بر اساس اهداف اولیه و سیاست اجرائی شرکت در جهت ارائه قطعات یدکی با کیفیت در بازار و جلب رضایت مصرف کننده نهائی، ارائه خدمات می‌نمایند. شلنگ‌های باک تولیدی این شرکت ها از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار هستند. در صورت خرابی قطعه بایستی توسط تعمیرکار تعویض شود.

پخش بی واسطه شیلنگ سوخت پراید

این شیلنگ لاستیکی به طور کلی یک مکانیزم و عملکرد ساده و مشخص دارد و آن این است که بنزین را به موتور انتقال می دهد، در واقع وظیفه اصلی این شلنگ انتقال بنزین به موتور پراید است. شیلنگ بنزین از صافی تا شیلنگ ریل سوخت پراید انژکتوری در گروه کالایی سوخت رسانی شیلنگ بنزین از قطعات انژکتوری پراید انژکتوری است. جهت خرید شیلنگ سوخت پراید با همکاران فروش صنایع خودرویی در ارتباط باشید تا علاوه بر کسب راهنمایی های فنی و دریافت لیست قیمت این محصول را به مناسبترین قیمت بازار خریداری کنید. جهت خرید اینترنتی محصولات این شرکت ها از بخش سفارش آنلاین درخواست خود را بطور کامل توضیح داده و ارسال کنید. شرکت های صنایع خودرویی در سراسر کشور و در مراکز استانها ، شهرستانها و … دارای نمایندگی هایی هستند که مشتریان این محصولات می توانند با مراجعه حضوری به این نمایندگیها کالای مدنظر خود را خریداری کنند.

تولید عمده شیلنگ سوخت پراید

تولید عمده شیلنگ سوخت پراید شرکت های بسیاری در زمینه تولید انواع قطعات خودروهای داخلی پراید و تیبا فعالیت دارند. تولید قطعات خودرویی استاندارد و باکیفیت از اهداف اصلی این شرکت های تولیدی می باشد. محصولات این شرکت ها شامل قطعات موتوری، قطعات سیستم ترمز، سیستم گیربکس، سیستم تعلیق، سیستم خنک کننده، سیستم سوخت رسانی، سیستم برقی و قطعات بدنه و تزیینی می باشد.

شیلنگ‌های داخل خودرو و شیلنگ فشار قوی آب به عنوان یک مسیر ارتباطی عمل کرده و وظیفه مهمی ‌را بر عهده دارند. طراحی، تولید و ساخت این قطعات بایستی در کارخانجات و با مواد با کیفیت انجام گردد. این محصولات بعد از تولید با معیارهای استاندارد تطبیق داده شده و بعد از بررسی در خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.