خرید عمده شیلنگ سوخت پراید

شیلنگ سوخت پراید و شیلنگ آتش نشانی ضد اسید لوله پلاستیکی یا فلزی است، زمانی که از لحاظ فضا محدودیتی نداریم و معمولا مسیر مورد نظر پیچ و خم زیادی ندارد می­‌توانیم از این لوله استفاده کنیم. اما در صورتی که زانویی زیادی در مسیر استفاده شود، تلفات به شدت بالا رفته و استفاده از لوله توجیه ندارد. در یک سیستم هیدرولیک مخصوصا سیستم هیدرولیک یک جایگاه به دلیل قطع و وصل­‌های مستمر، امواج فشاری (ضربه قوچ) زیادی به سیستم وارد می‌­شود. بنابراین اگر از لوله فلزی استفاده کنیم به دلیل انعطاف پایین، به مرور خستگی پیش می­آید و لوله دچار شکست می‌­شود. اما شیلنگ با خاصیت ارتجاعی بالا به صورت ضربه ­گیر عمل کرده و امواج فشاری ایجاد شده در سیتم را خنثی می­‌کند. (مسیر انتقال فرآورده جایگاه سوخت)

لوله کشی در جایگاه سوخت را می­توان به دسته تقسیم کرد:

1)تاسیسات

2)انتقال سوخت

دسته اول لوله کشی مربوط به ساختمان اداری، سرویس بهداشتی و … را شامل می­‌شود که معمولا می­‌توان از لوله معمولی استفاده کرد و چالش خاصی در طراحی آن نیست.

دسته دوم لوله کشی جایگاه سوخت موارد مهمی را شامل می­‌شود. خود این دسته از لوله کشی به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم می­‌شود. در بخش ثابت در حالتی که دیسپنسر و پمپ غریق داشته باشیم، شامل لوله از مخزن­ های مدفون جایگاه تا یک انعشاب برای هر سکو و از آنجا انشعاب جدا برای هر دیسپنسر است.در جایگاه تلمبه دار خط لوله کشی بیشتر از جایگاه دیسپنسر­دار است. در این جایگاه­ها هر تلمبه تا حد امکان باید لوله کشی مخصوص خود را داشته باشد. بنابراین در این جایگاه­ها طراحی مسیر لوله کشی دشوار تر است. در هر دو مدل جایگاه (دیسپنسر و تلمبه) لوله­ های بخش ثابت فلزی یا پلیمری هستند که با توجه به استاندارد­های مربوطه در درون کانال­های تعبیه شده قرار می­‌گیرند. لازم به ذکر است می­‌توان در بعضی از این قسمت­ها نیز با در نظر گرفتن شرایط از شیلنگ مناسب استفاده کرد.موقعیت دیگری که در جایگاه باید از انواع شیلنگ سوخت استفاده شود، اتصال بین دیسپنسر و باک خودرو است. در هر دو موقعیت مذکور اتصال باید انعطاف ­پذیر باشد. زیرا محل قرار گیری خودرو متقاضی سوخت و خودروی سوخت رسان ثابت نیست. لذا از شیلنگ سوخت استفاده می­شود تا انعطاف­ پذیری مناسب وجود داشته باشد. بنابراین دو قسمت که از جایگاه سوخت که از انواع شیلنگ سوخت استفاده می­‌شود مشخص شد. حال باید ویژگی های مهم شیلنگ ها را که آن­ها را از هم تمییز می‌­دهد، را بررسی کنیم.

قیمت عمده شیلنگ سوخت پراید و شیلنگ ترمز چرخ جلو 405: از41/400 هزار تومان تا 180/400هزار تومان متغییر است

خرید عمده شیلنگ سوخت پراید

همه چیز درباره انواع شیلنگ سوخت

همه چیز درباره انواع شیلنگ سوخت (همه چیز درباره ی انواع شیلنگ سوخت)

مکان شیلنگ بنزین در خودرو، نسبت به نوع و مدل اتومبیل متفاوت است. در خودروهای قدیمی‌تر، بنزین خودرو به‌وسیله یکسری خطوط فلزی از باک به سمت کاربراتور یا انژکتور منتقل می‌شد که این بخش‌ها در کنار هم سیستم سوخت‌رسانی اتومبیل را تشکیل می‌دادند. در خودروهای قدیمی‌تر بخش‌هایی نظیر پمپ‌بنزین، باک و همچنین کاربراتور از طریق شیلنگ‌های کوتاه بنزین به یکدیگر متصل می‌شدند و ازآنجایی‌که این شلنگ‌ها بسیار ضعیف و شکننده بودند، بنزین یا گازوئیل از آن‌ها به بیرون نشت می‌کرد. از سال ۱۹۹۶ سیستم سوخت‌رسانی خودرو شکل پیچیده‌تری به خود گرفت و تمامی خودروهایی که گازوئیل مصرف می‌کردند به خطوط انتقال، خطوط برگشت و خطوط بخار مجهز گشتند. اما ازآنجایی‌که این خطوط، پلاستیکی بودند، در بسیاری از مواقع می‌شکستند و سیستم سوخت‌رسانی را از کار می‌انداختند.

شیلنگ بنزین از لحاظ جنس، انواع گوناگونی نظیر لاستیکی، پلاستیکی (فیبر کربن) و فلزی (آلومینیوم) دارد که هر یک از آن‌ها با توجه به نوع خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرند. در اینجا به معرفی و توضیح هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع شیلنگ بنزین:

1)شیلنگ بنزین لاستیکی : این نوع از شیلنگ‌های بنزین، بیشتر در خودروهای قدیمی و دیزلی استفاده می‌شوند. نحوه تعویض شیلنگ‌های بنزین لاستیکی، به نسبت دیگر انواع آن، بسیار راحت‌تر است.

2)شیلنگ بنزین پلاستیکی (فیبر کربن) :این نوع شیلنگ‌های بنزین پلاستیکی که با نام شیلنگ‌های فیبر کربنی نیز شناخته می‌شوند، امروزه در بسیاری از اتومبیل‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نوع از شیلنگ‌ها بسیار در دسترس هستند و قادرند حجم بسیار بالایی از فشار را تحمل کنند. شلنگ‌های بنزین پلاستیکی با پایین نگه‌داشتن دمای بنزین، باعث افزایش کارایی آن می‌شوند و تا حد قابل‌توجهی از بخار شدن بنزین جلوگیری به عمل می‌آورند. برخی از انواع شلنگ‌های پلاستیکی به‌راحتی قابل تعویض هستند و می‌توان به‌جای آن‌ها از شیلنگ لاستیکی بهره گرفت.

3)شیلنگ بنزین فلزی (آلومینیومی) : از این شیلنگ‌ها در انواع خودروهای قدیمی و جدید به کار گرفته می‌شوند که آن‌ها را با نام خطوط بنزین نیز می‌شناسند. شلنگ‌های بنزین فلزی به‌شدت در دسترس بوده و به نسبت شلنگ‌های پلاستیکی فشار بیشتری را تحمل می‌کنند. البته ازآنجایی‌که خطوط انتقال‌دهنده بنزین، در طول مسیرشان تا به موتور یا سایر بخش‌های سیستم سوخت‌رسانی، مسیر پرپیچ‌وخمی را طی می‌کنند، در چنین مواقعی این شیلنگ‌های فلزی با محدودیت روبه‌رو خواهند شد. ناگفته نماند که این خطوط فلزی در دمای بالا، تا حد زیادی داغ می‌شوند و باعث بخار شدن بنزین می‌گردند که این امر، کاهش قدرت خودرو را در پی خواهد داشت.

شیلنگ رادیاتور خودرو=رادیاتور را می توان مخزن آب خودرو معنی کرد. زیرا همواره باید مقدار مشخصی آب در داخل این قطعه خودرو وجود داشته باشد. شیلنگ ورودی آب بخاری یا همان شیلنگ ورودی آب رادیاتور، یکی از مهم ترین قطعاتی است که در ارتباط مستقیم با رادیاتور قرار داشته و به همین دلیل هر گونه مشکل و خرابی فرسودگی که در این قطعه به وجود آید، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را برای شما و خودروی شخصی شما به دنبال داشته باشد. رادیاتور که در قسمت جلویی خودرو قرار دارد، وظیفه ی خنک سازی و کاهش دمای داخلی موتور و سایر قسمت های داخلی خودرو را دارد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با وظایف این قطعه ی خودرو آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین سعی می کنیم تا در ارتباط با شیلنگ ورودی آب بخاری نیز صحبت هایی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

شلنگ رادیاتور تیبا= جزو لوازم یدکی ضروری است. شیلنگ رادیاتور وظیفه انتقال مایع سیستم خنک کننده به سمت رادیاتور را برعهده دارد. شیلنگ رادیاتور برمبنای نوع و طراحی خودرو به منظور جابه جایی، انتقال و همچنین چرخش مایعات خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه از یک سمت به موتور خودرو و از سمت دیگر به رادیاتور خودرو متصل می شود. شیلنگ رادیاتور به عنوان واسطه ای لوله مانند مایع خنک کننده را از موتور خودرو به سمت رادیاتور هدایت می کند. افزایش دمای مایع خنک کننده موجب بالارفتن گرما و فشار می شود. قطعه فوق از لاستیک ساخته شده است تا در برابر گرما و فشار مقاومت لازم را داشته باشد.

شیلنگ سوخت سمند=به شیلنگی که وظیفه ی سوخت رسانی به خودرو را دارد شیلنگ سوخت سمند گفته می شود.نوع عملکرد شیلنگ بنزین و روغن در همه ی به صورت یکسان است. شیلنگ بنزین سوخت را از باک به موتور ماشین منتقل می کند. و به عنوان یک رابط تغذیه ای برای به حرکت درامدن خودرو استفاده می شود.البته نمی توان گفت دلیل سرریز شدن بنزین از زیر ماشین، حتما خراب بودن شیلنگ بنزین است. و گاهی با انجام یک هواگیری در شیلنگ این مشکل کاملا برطرف می شود.

متریال بکار رفته در شیلنگ های سوخت

متریال بکار رفته در شیلنگ های سوخت مواد به کار رفتا در شیلنگ های سوخت=مقاومت پایین پلاستیک و تغییر شکل زیاد آن، شیلنگ­‌های هیدرولیکی را معمولا با الیاف تافته شده تقویت می­‌کنند. این الیاف تافته شده از سیم­های نازک فولادی تشکیل شده است که ضخامت آن­ها بین 006/0 – 003/0 میلی­متر می­‌باشد. این سیم­های بسیار نازک به صورت لانه زنبوری در شبکه­ های تافته شده یکنواخت مورد استفاده قرار می­‌گیرند. لازم به ذکر است برای انعطاف­ پذیری بیشتر لایه­ های فولادی شیلنگ، از الیاف­های تافته شده مصنوعی استفاده می­‌گردد که آستانه شکست شیلنگ را بالا می‌­برد. لایه داخلی شیلنگ جهت آب ­بندی لاستیکی استفاده می­‌شود که در مقابل حرارت مقاوم باشد. این لایه معمولا از مواد چرم مصنوعی ساخته می­‌شود. مقدار مقاومت این لایه در مقابل حرارت درجه حرارت عملکردی شیلنگ را تعیین می­‌کند. لایه لاستیکی خارجی انواع شیلنگ سوخت از نوع ولکانیزه می‌­باشد که شیلنگ را در مقابل آسیب ­پذیری مقاوم می­‌کند. لایه داخلی معمولا از روغن پخته شده می باشد که در مقابل حرارت مقاوم بوده و از مواد مصنوعی چرمی می باشد. این لایه از نشت روغن هیدرولیک جلوگیری می­‌نماید. چنانچه روغن بتواند به داخل لوله لاستیکی نفوذ کند، به­ تدریج بر اثر مرور زمان استحکام لوله از بین خواهد رفت و مقاومتش در مقابل حرارت کاهش خواهد یافت. لایه بعدی یک بافت سیمی است که از سیم­ هایی با قطر استاندارد استفاده می­‌شود و بر حسب موارد کاربرد قطر این سیم­ ها بین 3/0 تا 6/0 میلی­متر می تواند باشد. این بافت سیمی لوله لاستیکی را قادر به تحمل فشار های زیاد می نماید و همچنین آن را درمقابل اثرات مخرب خارجی حفظ می­‌نماید. چنانچه شیلنگی فقط دارای یک ردیف سیمی بود به آن بافت تک سیمی می گویند و چنانچه دو ردیف پوشش بافت سیمی داشته باشد، به آن بافت دابل سیمی می گویند. هرچه تعداد لایه های سیمی بیشتر باشد، قدرت شلنگ در مقابل تحمل فشار بیشتر خواهد بود. بنابراین این لایه ها در عمر انواع شیلنگ سوخت بسیار موثر خواهند بود. انواع شییلنگ سوخت سیم­ های بکار برده شده در بافت سیمی، بصورت ضربدری به هم بافته شده‌­اند و زاویه مناسبی جهت تحمل فشار زیاد، نسبت به هم دارند. در صورت اعمال خمش یا پیچش متوالی و مستمربر روی شیلنگ‌ها، زاویه بافت­های مورب نسبت به هم تغییر کرده و در نتیجه مقاومت شلنگ در مقابل تحمل فشار کاهش می‌­یابد. این روند تا جایی ادامه پیدا می­‌کند که منجر به پارگی شیلنگ خواهد شد. بافت سیمی توسط یک پوشش لاستیکی در مقابل تاثیرات مخرب خارجی محافظت می شود. در بعضی از انواع شلنگ­ها یک مفتول با حالت فنریت دار اطراف محیط خارجی شلنگ پیچیده می­‌شود تا شلنگ را از نیرو­های ضرب‌ه­ای خارجی نظیر برخورد جسم سخت، محافظت کند. شیلنگ هیدرولیکی که تقریبا در دسته­ شیلنگ­ های فشار قوی قرار می­‌گیرد در بالا توضیح داده شد، به شیلنگ بافت سیمی معروف است. نوع دیگر شیلنگ­ها از نظر ساختمان شیلنگ مرسوم به بافت مارپیچی می‌­باشد که درست همان عملکرد شیلنگ قبلی را دارد. با این تفاوت که در یک شیلنگ بافت مارپیچی، دو ردیف سرتاسری، در دو جهت مخالف هم، سیم را به دور لوله لاستیکی می­‌پیچند.

بررسی دوام بالای شیلنگ های سوخت

بررسی دوام بالای شیلنگ های سوخت مقاومت بالای شیلنگ های سوخت=مقاومت الکتریکی مناسب شیلنگ ها و ملحقات آن باید براساس بند 8-2 یا 8-3 به دست آید. در حین و پس از انجام آزمون های هیدرواستاتیک مطابق با استاندارد بند 2-5 ، رسانایی الکتریکی هر شیلنگ از یک انتها تا انتهای دیگر و همچنین رسانایی الکتریکی هر یک از محلقات شیلنگ از یک اتصال تا اتصال دیگر باید حفظ شود.

شیلنگ های نوع M:

دو سیم قطعه اتصال با مقاومت کم، باید به صورت مارپیچ در داخل ساختار شیلنگ به کار رود. هنگامی که اتصالات شیلنگ های گروه D را وصل می کنیم، سیم های اتصال باید به داخل شیلنگ خم شوند به طوری که بین لایه داخلی و انتهای اتصالات قرار گرفته و حدوداً به اندازه 3/1 طول انتهای اتصال در داخل شیلنگ امتداد پیدا کند. هنگامی که اتصالات را به شیلنگ های گروه SD وصل می کنیم، اتصال الکتریکی باید با استفاده از سیم های اتصال همانند شیلنگ های گروه D یا با استفاده از مارپیچ با سیم های اتصال یا بدون آن بکار رود. وقتی که آزمون براساس استاندارد بند 2-12 انجام شود، مقاومت در طول سیم های اتصال برای شیلنگ ها، یا مقاومت بین اتصالات برای ملحقات شیلنگ نباید از1 Ω ضربدر 102 به ازای هر واحد طول یا هر ملحقه شیلنگ بیشتر باشد. هنگامی که رسانای الکتریکی با این روش به دست آید، شیلنگ باید با حرف M نشانه گذاری شود.

برای شیلنگ های نوع Ω :

در این نوع ساختار، باید از مواد رسانای الکتریکی در آمیزه لایه داخلی استفاده شود .هنگام اتصال ملحقات به این نوع شیلنگ ها باید یک ارتباط مناسب بین اتصالات انتهایی و لایه رسانا وجود داشته باشد. هنگامی که آزمون براساس استاندارد بند 2-12 انجام شود، مقاومت در طول لایه داخلی رسانا برای شیلنگ ها، یا مقاومت بین اتصالات برای ملحقات شیلنگ نباید از 1 Ω ضربدر 106 به ازای واحد طول یا هر ملحقه شیلنگ بیشتر باشد. چنانچه مقاومت الکتریکی با این روش بدست آید، شیلنگ باید با حرف Ω نشانه گذاری شود.

قیمت مناسب شیلنگ سوخت پراید

قیمت مناسب شیلنگ سوخت پراید قیمت مناسب شیلنگ سوخت پراید=شیلنگ پمپ بنزین داخل باک به طول 17.5 سانتی متر این قطعه حتما باید از جنس پلی آمید 12 باشد در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی این قطعه در برابر بنزین دچار خوردگی و نشتی خواهد شد . تذکر مهم : در صورت عدم تعویض به موقع خسارت جانی و مالی زیادی برای مصرف کننده خواهد داشت.شیلنگ تکی داخل پمپ سوخت پراید بلند از29/000هزار تومان تا167/000 هزار تومان متغییر است.

صفر تا صد صادرات شیلنگ=

میدانیم که صادرات قطعی کشور عبارت است از کالایی که به منظور فروش یا مصرف در کشورهای خارج از ایران به خارج فرستاده میشود. و از طرفی الزم به توضیح است که صادرات قطعی کشور از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف است . اما این بدان معنا نیست که مشمول پرداخت هزینه های گمرکی نباشد ، لذا مشمول پرداخت هزینه های گمرکی از جمله تخلیه و بارگیری – آزمایش و تعرفه بندی و غیره می باشد . البته این مسئله به شرحی است که در آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی به آن اشاره شده است .